انشا درباره عید نوروز

انشا در مورد عید نوروز با مقدمه و نتیجه گیری برای کودکان

انشا درباره عید نوروز

در این مطلب از مکتبانه 2 انشای زیبا و متفاوت با متن کوتاه و موضوع عید نوروز به همراه مقدمه و نتیجه برای شما آماده کردیم. از این 2 انشاء میتوانید برای کودکان و کلیه کلاس‌ها و پایه‌های تحصیلی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و … ابتدایی استفاده کنید.


انشای اول در مورد عید نوروز

مقدمه

نوروز باستانی، یکی دیگر از مناسبت هایی است که توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود. هرسال دوازده ماه و ۳۶۵ روز دارد. بعد از گذشت این ۳۶۵روز، عید نوروز فرا می‌رسد. در ماه آخر زمستان یعنی اسفند همه جا حال و هوا و بوی عید به خود میگیرد. شور و شوق تازه ای در دل مردم زنده می‌شود. بازارها شلوغ شده و همه در حال خرید هستند. مردم برای استقبال از سال نو و عیدی که فرا می‌رسد خانه تکانی میکنند. آنها علاوه بر تمییز کردن خانه های خود، قلب خود را از هر گونه کینه پاک کرده تا ذهن و دل خود را برای رقم خوردن هر گونه اتفاق خوب آماده کنند.
عید هم همانند دیگر مناسبت ها رسوم و آیین خاص خود را دارد. یکی دیگر از رسم هایی که قبل از فرا رسیدن سال نو انجام می‌شود، چهارشنبه سوری است که در شب سه شنبه ی اخر سال با روشن کردن آتش و استفاده از مواد منفجره جشن گرفته می‌شود. چیدن سفره هفت سین و آراستن آن با وسایل هفت سین مانند؛ سیب، سبزه، سرکه، سنجد،سمنو، سیر و… مراسم نوروز را کامل تر می‌کند. بعد از اتمام ۳۶۵روز و اعلام لحظه ی تحویل سال، بزرگتر ها به کوچکتر ها عیدی می‌دهند. دید و بازدید ها شروع شده و مراسم آجیل خوری نیز همانند گذشته پابرجاست. در ایام عید آمار مسافرت ها بالا رفته و مردم در جای جای ایران در حال مسافرت و لذت بردن از تعطیلات و طبیعتی هستند، که با آمدن عید و فصل بهار جان تازه ای در آن دمیده شده است. سیزده بدر یکی از روز های مهم در ایام عید است. مردم در این روز دسته جمعی به دل طبیعت رفته و به گردش و تفریح می پردازند‌.
نتیجه

فرا رسیدن عید دلیلی برای شادی و حال خوب مردم است. سعی کنیم با گوش دادن به حرف بزرگترها در انجام رسوم مرتبط با آن مانند چهارشنبه سوری شادی این جشن بزرگ باستانی را دو برابر کنیم. به یاد داشته باشیم که در ایام تعطیلات و گردش نه تنها به طبیعت آسیبی نرسانیم بلکه مراقب آن نیز باشیم.


انشای دوم درباره عید نوروز

هر سال نزدیک نوروز حال و هوای دوستان و اطرافیان عوض میشود و به خاطر خانه تکانی و آماده شدن برای نوروز جنب و جوش زیادی دارند و در خیابان مردم را میبینیم که با کیسه های خرید عید به سمت خانه در حرکت اند و یا ویترین مغازه ها را تماشا میکنن و معمولا خانواده های کوچک بصورت دسته جمعی به خرید می روند و پدر دست بچه ها را میگیرد و با هم حرکت میکنند که صحنه های زیبایی است. نزدیک سال تحویل همه لباسهای نو به تن میکنیم و برای فرارسیدن سال نو لحظه شماری میکنیم و در آخرین دقایق همراه خانواده در کنار سفره ی هفت سین می نشینیم و پدر معمولا قرآن میخواند و همه سعی دارند ثانیه های شروع سال را در حال ذکر و دعا باشنده وقتی که سال تحویل میشود روبوسی میکنیم و سال نو را به همدیگر تبریک میگوییم و لحظات شادی به وجود می آید. در تعطیلات به دیدن فامیل و دوستان میرویم و معمولا کوچک تر ها اول به دیدن بزرگترها میروند و بعد از آن بزرگتر ها در فرصت مناسب به بازدید کوچک تر ها میروند و این رسم خیلی خوب است و چون هم دید و بازدید انجام میشود و هم آداب و رسوم احترام به بزرگتر زنده نگه داشته میشود.
در نوروز همه بوی تازگی میدهند و مخصوصا پسر بچه ها خیلی مواظب اند که شلوار و لباس عیدشان کثیف و خاکی نشود. ما باید در تعطیلات به مرور درسهایی که در طول سال خوانده ایم بپردازیم چون ممکن است این تعطیلات باعث شود آنها را فراموش کنیم. با این کار برای امتحانات أخر سال هم آماده میشویم و تابستان خوبی خواهیم داشت. ما خیلی تعطیلات نوروز را دوست داریم برای اینکه معمولا از بزرگ تر ها عیدی میگیریم و پسر عمو و پسر خاله و دای و پسر عمه هایمان را بیشتر میبینیم. بعضی ها در نوروز به مسافرت میروند که این کار خیلی خوب است ولی باید مواظب باشیم در هنگام رانندگی تند نرویم و سرعت مناسب داشته باشیم چون ممکن است تصادف بشود و اتفاقی برای ما و دیگران بیفتد و تعطیلاتمان خراب شود. در روز سیزده به در به طبیعت میرویم و روز خوبی را میگذرانیم و من همیشه دوست دارم روز بعد از سیزده به در هم تعطیل باشد تا بتوانم برای رفتن به مدرسه آماده شوم، ما نباید در این روز طبیعت را آلوده کنیم و شاخه های درختان را بشکنیم و یا آتش بزنیم. وقتی تعطیلات تمام میشود. باز هم باید به مدرسه برویم و درس بخوانیم تا بتوانیم در آخر سال نمره های خوبی بگیریم و در آینده شغل مناسبی داشته باشیم.


  • admin
  • هیچ
  • 32,658 بازدید
  • ۰۹ فروردین ۰۰
  • انشا
مطالب مرتبط
تصویر پیدا نشد انشا در مورد کرونا ۰۹ فروردین ۰۰

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.