انشاء در مورد درخت و روز درختکاری

انشاء در مورد درخت و روز درختکاری

انشاء درباره درخت و روز درختکاری برای کلیه پایه‌های درسی

انشا درخت و درختکاری

15 اسفند روز درخت کاری

در این مطلب برای شما دانش‌آموزان عزیز یک انشای متفاوت و اختصاصی در مورد درخت و روز درختکاری آماده کرده‌ایم که دارای متنی ساده و روان بوده و میتوانید برای کلیه‌ی پایه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم از آن استفاده کنید.

توجه فرمایید که این انشاء توسط یکی از اعضای گروه مکتبانه نوشته شده است و به صورت رایگان منتشر گردیده است.

متن این انشا را میتوانید هم در مطلب مشاهده و کپی کنید و هم به صورت فایل word در انتهای مطلب دانلود نمایید.

توجه: جهت افزایش مهارت در انشاء و نگارش سعی کنید متن زیر را فقط الگو قرار دهید و نسبت به ذهنیت خود در آن تغییرات ایجاد کنید.


انشا در مورد درخت و روز درختکاری به همراه مقدمه و نتیجه گیری

 

مقدمه:
درخت نیز همانند دیگر نعمت‌های خداوند، نشانه‌ای از عظمت و بزرگی پروردگار است. این نعمت خداوند را، به علت ظاهر و نقشی که در زندگی داشته، نماد سرسبزی، آبادانی و خرمی می‌دانند.

یک لحظه طبیعت را بدون درخت تصور کنید، قطعا تصور زیبایی نیست. چرا که درخت ها به طبیعت و یک محیط روح، صفا و شادی می بخشند. بنابراین؛ حضور آنها در طبیعت و بخصوص در زندگی ماشینی امروز، امری مهم و ضروری است. به همین دلیل روز درختکاری در نظر و توجه مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روزی که شاید یک تلنگر بوده و مردم را به کاشتن نهال تشویق و ترغیب می‌کند.

در واقع مردم در این روز تلاش می‌کنند تعداد زیادی درخت بکارند، تا بتواند از این طریق نقشی در تصفیه هوا و تولید اکسیژن برای تولید هوای آلوده به هوای پاک داشته باشند.

تاریخ دقیق این روز در تقویم ۱۵ اسفند ماه است، که در واقع ۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته منابع طبیعی بوده و اولین روز این هفته، یعنی پانزدهم به روز درختکاری اختصاص پیدا کرده است.

در کشور ایران مردم برای این سنت دیرینه بسیار ارزش قائل هستند و همگی در این روز بخصوص، با کاشتن نهال مهم بودن طبیعت، خاک و خود درخت را به فرزندان خود یادآوری می کنند. فرزندان ایران با رفتن به دامن طبیعت، قدمی بزرگ بر میدارند تا بتوانند در حد توان خود نقشی در آبادانی کشور داشته باشند.
درختان علاوه بر کاربرد هایی همچون تهیه مصنوعات چوبی مانند مبل، میز، لوازم تحریر، حفظ خاک، تولید میوه، تهیه ی غذای دام با استفاده از شاخ و برگشان، در پاکیزگی و تصفیه هوا نقش بسزایی دارند. یک نکته غیر قابل انکار این است که یک شهر با وجود درختان جلوه و نمای زیبایی پیدا می‌کند.
نتیجه:
اگر درختان نبودند اکسیژن لازم برای تنفس انسانها تولید نمی شد و این شرایط، زندگی را برای مردم دشوار می‌کرد. پس بیایید با کاشتن نهال و پرورش آنها در پاکیزگی و سر سبزی جهان خود ایفای نقش کنیم.

 


 


اطلاعات انشاء در مورد درخت و روز درختکاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.