نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان (RCM)

نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان (RCM)

نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان (RCM)

توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد

فرمت : Word(قابل ویرایش و اماده پرینت)

تعداد صفحات: 56

تصویر:این فایل فاقد تصویر می باشد

سر فصل ها:
– مقدمه
– نگهداری و تعمیرات و RCM
– تعریف جامع نت
– نگهداری و تعمیرات مبتنی برقابلیت اطمینان”RCM
– تعریف جامع RCM
– اهداف RCM
– RCM و پرسشهاي اساسي
– کارکردهای پنهان و آشکار
– دستاوردهای حاصل از اجرای : RCM
– فرآيند پياده سازي RCM
– ارتباط RCM و روشهاي نت
– برنامه ريزي نت
– مقایسه نگرش قدیم باRCM
– اصل 4-64 در RCM
– تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آنها ([6] FMEA
– استفاده از حواس پنجگانه

دید اجمالی:
شكل گيري مفهوم “[1] RCM” به دهه 1960 ميلادي برمي گردد، زماني كه صنعت هوايي داخلي آمريكا اولين روش ” RCM ” را توسعه داد . جهت پياده سازي اين استراتژي گروههايي به نام ( Maintenance Steering Groups[2]) تشكيل شد . اولين نسخه RCM بنام MSG1 در سال 1968 انتشار يافت و …
ويرايش بعدي آن با نام MSG2 در سال1970 منتشر شد .درسال 1978 به درخواست سازمان دفاع آمريكا تحقيقات برروي اين روش در صنايع هوايي آمريكا صورت پذيرفت وگزارش تحت عنوان ” Reliability Centered Maintenance ” تنظيم شد . اين گزارش مبناي شكل گيري MSG3 در سال 1980 قرار گرفت . MSG3 در سالهاي 1988 و 1993 نيز مورد بازبيني قرار گرفت و در نهايت درسالهاي 2001 و 2002 به ترتيب نسخه هاي 2001. MSG3 و 2002.MSG3 آن شكل گرفتند. اين روش امروزه جهت توسعه برنامه هاي نگهداري تعميرات تحت عنوان Prior To Service جهت هواپيماهاي جديد بكار مي رود.MSG3 بعنوان پايه شكل گيري استاندارد RCM درصنايع دفاعي و بسيار صنايع ديگر بكار برده شده است.

  • قیمت محصول: 5000 تومان
  • تعداد خرید: 0 مورد
5000 تومان – خرید
  • admin
  • هیچ
  • 133 بازدید
  • ۱۳ شهریور ۰۰
محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.